Απόφοιτοι του Τμήματος Κοινωνιολογίας Κρήτης και του Προγράμματος διδακτικής
Η
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΩΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
H κοινωνιολογία λοιπόν ως επιστήμη μελετά την κοινωνία, την οργάνωσή της και
τις συμπεριφορές των ατόμων και των κοινωνικών ομάδων σε σχέση με διάφορους
κοινωνικούς παράγοντες.
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ
ΑΠΟ ΜΟΙΡΟΛΑΤΡΙΑ
Διαφωτίζει τα κοινωνικά φαινόμενα, συμβάλλει στην απελευθέρωση των ατόμων από
την μοιρολατρία, ενώ τα ερευνητικά της πορίσματα έχουν όχι μόνο πρακτικές
εφαρμογές στην καθημερινότητα αλλά χρησιμοποιούνται και από άλλες επιστήμες.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ
ΣΚΕΨΗ
Γίνεται λόγος λοιπόν για μία επιστήμη η οποία δίνει φως στα κοινωνικά ζητήματα,
για ένα μάθημα το οποίο καλλιεργεί στα παιδιά την κοινωνική σκέψη.
ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ
Επομένως, μήπως πρέπει να αντιστρέψουμε το νόμισμα και να περάσουμε σε άλλου
περιεχομένου ερωτήσεις; Δημιουργεί η κοινωνιολογία ελεύθερα και σκεπτόμενα
όντα;
ΚΡΙΤΙΚΗ
ΣΚΕΨΗ
Καλλιεργεί στα παιδιά την κριτική σκέψη, κοινωνικές και ηθικές αξίες όπως η
ισότητα, η ελευθερία και η αλληλεγγύη; Δημιουργεί ανθρώπους απαλλαγμένους από
κοινωνικά και ρατσιστικά στερεότυπα και προκαταλήψεις;
ΦΟΒΙΖΟΥΝ…
'Ίσως αυτές οι απαντήσεις να φοβίζουν την κυβέρνηση και για αυτό η
κοινωνιολογία πρόκειται να εξαφανιστεί δια παντός από την εκπαίδευση.
ΣΤΕΓΝΟ -
ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Γίνεται αντιληπτό πως αν γίνει κάτι τέτοιο, όχι θα μειώσει την σημασία της
Κοινωνιολογίας, η οποία είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένη στην Ελλάδα, αλλά θα
δημιουργήσει και ένα εντελώς τεχνοκρατικό, στεγνό εκπαιδευτικό σύστημα.
ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ
ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΚΡΙΣΗΣ
Ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε, οποιοδήποτε εργαλείο
κατανόησης και ερμηνείας της πραγματικότητας είναι κάτι περισσότερο από
χρήσιμο. Η ύπαρξη της Κοινωνιολογίας ως εργαλείο για κάθε μαθητή/τρια, όσον
αφορά τον τομέα της εκπαίδευσης (και όχι μόνο), αποτελεί θα λέγαμε ένα είδος
επιτακτικής ανάγκης.
ΑΓΝΟΙΑ, ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ή ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ
Ο εξοβελισμός των Κοινωνικών Επιστημών που με τόση προσπάθεια και μένος
επιχειρείται, είναι άραγε αποτέλεσμα άγνοιας και υποτίμησης της χρησιμότητάς
τους ή μήπως ανάγεται σε κάποιου είδους πολιτική σκοπιμότητα;
Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΚΡΙΤΙΚΗ
ΣΚΕΨΗ
..."Οποιοσδήποτε έχει ασχοληθεί έστω και στο ελάχιστο με τις Κοινωνικές
Επιστήμες είναι σε θέση να γνωρίζει πως σκοπός της Κοινωνιολογίας και των
Κοινωνικών Επιστημών γενικότερα, είναι να βοηθήσουν το άτομο να αναπτύξει την
κριτική σκέψη που τόσο έχει ανάγκη. Άραγε, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης είναι
επικίνδυνη και αν ναι για ποιους και για ποιον λόγο;"...
Η ΑΔΙΚΙΑ ΣΕ
ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ως φοιτητές του τμήματος Κοινωνιολογίας θα ήταν ίσως ακόμα και περιττό να
εκφράσουμε την αυτονόητη αδικία που συντελείται εις βάρος μας, μέσω των
κυβερνητικών αποφάσεων, καθώς ο κλάδος μας όχι μόνο υποτιμάται,
ΟΝΕΙΡΑ & ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΤΡΥΣΜΑ
Αυτή τη φορά όχι "αόρατος", αλλά με πολλά πρόσωπα, τα πρόσωπα
φοιτητών και αποφοίτων, οι οποίοι ξεκίνησαν να φοιτούν στο τμήμα γεμάτοι
όνειρα, πήραν μέρος σε διαφόρων ειδών προγράμματα, όπως παραδείγματος χάριν στο
πρόγραμμα διδακτικής επάρκειας με σκοπό να εργαστούν στην εκπαίδευση,
αγωνίστηκαν, κατέβαλλαν προσπάθειες, προσπάθειες, οι οποίες δεν έχουν καμία
απολύτως σημασία απ' ότι φαίνεται για όσους κρατούν το μέλλον των ατόμων αυτών
στα χέρια τους, γεγονός που αποδεικνύεται απ' την απουσία οποιασδήποτε
αιτιολόγησης αναφορικά με τις αποφάσεις αυτές που λήφθηκαν μονομερώς.
Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
Επιλέγοντας, στην καλύτερη των περιπτώσεων λόγω εγκληματικής άγνοιας και στη
χειρότερη εντελώς συνειδητά, να εξαφανίσουν μαζί με τον κλάδο και την παραμικρή
ελπίδα για το μέλλον των παιδιών, όχι μόνο όσων σχετίζονται με τις Κοινωνικές
Επιστήμες, αλλά και όσων κινδυνεύουν να μην τις διδαχτούν ποτέ.
ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ
Μήπως ήρθε η στιγμή να προβληματιστούμε; Να δημιουργηθούν στον καθένα από εμάς
κάποια ερωτήματα; Να ενεργοποιήσουμε την κριτική μας σκέψη που με τόση
προσπάθεια επιχειρούν να εξαλείψουν και να δράσουμε με γνώμονα αυτήν;
ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΤΟ
ΜΕΛΛΟΝ
Επομένως, όταν βάλλονται οι Κοινωνικές Επιστήμες βάλλεται το μέλλον της ίδιας
της κοινωνίας.
ΤΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΘΕΛΟΥΜΕ
Το διακύβευμα λοιπόν είναι τι παιδεία θέλουμε και τι πολίτες θέλουμε να
φτιάξουμε: ενεργούς να ασκούν κριτική προσπαθώντας να αποφύγουν την βαρβαρότητα
της εποχής ή πειθήνια όντα; Ειδικά σήμερα που οι νέοι βομβαρδίζονται με
πληροφορίες αφιλτράριστες η συμβολή των Κοινωνικών Επιστημών είναι άκρως
απαραίτητη στο να μάθουν οι νέοι να
μάθουν να συνθέτουν τις γνώσεις τους, να καταλάβουν γιατί συνδέονται και πώς
αλληλοεπηρεάζονται τα διάφορα φαινόμενα της κοινωνικής πραγματικότητας.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ
Άρα οι Κοινωνικές Επιστήμες θα έπρεπε να είναι σε προτεραιότητα όπως συμβαίνει
και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρξει μία συναινετική
εθνική εκπαιδευτική πολιτική από όλα τα κόμματα που θα κατατάσσει αυτά τα
μαθήματα που ανοίγουν την σκέψη και την συλλογικότητα άκρως απαραίτητα και να
τα προωθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
ΦΙΛΤΡΟ ΔΙΑΦΩΤΙΣΗΣ
Οι Κοινωνικές Επιστήμες, λειτουργώντας ως φίλτρο και έχοντας ως αποστολή την
διαφώτιση με ορθολογικότητα, ψυχραιμία και προστασία και όχι την χειραγώγηση,
αποτελούν συστατικό στοιχείο της αυτογνωσίας του λαού μας και αν τις
διαφυλάξουμε θα διαμορφώσουμε και καλύτερους πολίτες!
ΠΗΓΗ: efsyn gr
«Όταν βάλλονται οι Κοινωνικές Επιστήμες, βάλλεται το μέλλον της ίδιας της κοινωνίας»
Απόφοιτοι του Τμήματος Κοινωνιολογίας Κρήτης και του Προγράμματος διδακτικής
..."γιατί βάλλονται οι κοινωνικές επιστήμες"...(>απόφοιτοι φοιτητές κοινωνιολογίας<)
(θεματικοί τίτλοι παραγράφων: "ιστογραμμή"...)
(Έργο: Τάσσος Δίκας, μελάνια, κόσμος, 1972)
..."ιστογραμμή"... tassosdikas blog