..."ΕΛΛΑΔΑ/ ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ – ε/φ LE MONDE"... "Υπό τον τίτλο «Η Αθήνα αναζητεί τη στήριξη της Κίνας για να βγει από το οικονομικό της αδιέξοδο» (Athènes cherche l’appui de la Chine pour sortir de sa déroute économique) η ε/φ LE MONDE (φύλλο 17/06/2010) δημοσιεύει εκτενή ανταπόκριση της Catherine Georgoutsos (από την Αθήνα) με τη συμβολή του Bruno Philip (Πεκίνο) σχετικά με τις συμφωνίες που υπεγράφησαν χθες μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Αθήνα του αντιπροέδρου της κινεζικής κυβέρνησης, Zhang Dejiang.
«Η προσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών περνά κυρίως μέσα από τις θαλάσσιες μεταφορές» σημειώνει εν είδει υποτίτλου το δημοσίευμα το οποίο συνοδεύει φωτογραφικό στιγμιότυπο από τη συνάντηση του κ. Zhang Dejiang με τον Αντιπρόεδρο της ελληνικής κυβέρνησης, Θεόδωρο Πάγκαλο.
Η ε/φ επισημαίνει την ανταπόκριση και στη σελίδα 2 του σημερινού της φύλλου, όπου υπό τον τίτλο «Η Κίνα υπογράφει δεκατρείς συμφωνίες επενδύσεων στην Ελλάδα» κάνει αναφορά στην «εντυπωσιακή», όπως τη χαρακτηρίζει, αποστολή πολιτικών αξιωματούχων και επιχειρηματιών που συνοδεύει τον αντιπρόεδρο της κινεζικής κυβέρνησης στην Αθήνα, δίνοντας έμφαση στη συνεργασία στον τομέα της ναυτιλίας με τον κινεζικό κολοσσό Cosco.
«Η Ελλάδα αναζητεί μία πύλη εξόδου από την οικονομική κρίση, η Κίνα μία πύλη εισόδου στη νοτιο-ανατολική Ευρώπη. Τα συμφέροντα των δύο πλευρών συμπίπτουν ως εκ τούτου απολύτως, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της κινεζικής κυβέρνησης» σημειώνει το δημοσίευμα παραθέτοντας όσα δήλωσε ο Κινέζος αξιωματούχος μετά την ολοκλήρωση της συνάντησής του με τον Έλληνα ομόλογό του, Θεόδωρο Πάγκαλο.
«Η κινεζική κυβέρνηση θα ενθαρρύνει τους επιχειρηματίες να έρθουν στην Ελλάδα για συνεργασίες και επενδύσεις στο πλαίσιο της βούλησης των δύο χωρών να ενισχύσουν τις σχέσεις τους και να αντιμετωπίσουν από κοινού τη διεθνή κρίση» -πρόσθεσε.
«Συνοδευόμενος από μία εντυπωσιακή αποστολή πολιτικών αξιωματούχων και επιχειρηματιών, ο κ. Dejiang επισκέπτεται την Αθήνα ένα μόλις μήνα μετά την επίσκεψη του προέδρου της Cosco, ενώ την ίδια στιγμή προγραμματίζεται επίσκεψη του Κινέζου Π/Θ έως τα τέλη του έτους» επισημαίνεται.
Το δημοσίευμα συνεχίζει δίδοντας έμφαση στην «προσέγγιση» μεταξύ των δύο χωρών που ξεκίνησε από τους ΟΑ του 2004 και στο επίκεντρο της οποίας βρίσκονται οι συνεργασίες στον τομέα της ναυτιλίας και των θαλασσίων μεταφορών με αιχμή του δόρατος τον λιμένα Πειραιώς, «ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου».
Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται εξίσου στη συνεργασία στον τομέα ναυπήγησης πλοίων με την αύξηση των παραγγελιών από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, σταδιακά από το 2000, γεγονός που συνέβαλε στην ανάδειξη της Κίνας στο μεγαλύτερο κατασκευαστή πλοίων παγκοσμίως, με προβάδισμα έναντι της Νότιας Κορέας.
Η συμφωνία που υπέγραψε η Cosco το Νοέμβριο του 2008 για την εκμετάλλευση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά άνοιξε στα κινεζικά προϊόντα τις πόρτες των αγορών σε Βαλκάνια και Μαύρη Θάλασσα, ενώ την ίδια στιγμή «λαϊκές συνοικίες στο κέντρο της Αθήνας μετετράπησαν –όπως σημειώνεται- σε Chinatown, απ’ όπου τα φθηνά κινεζικά προϊόντα ρουχισμού διοχετεύονται ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου».
Το δημοσίευμα σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι από τις 13 συμφωνίες που υπεγράφησαν, οι 7 αφορούν στην Cosco και σε Έλληνες πλοιοκτήτες, αναδεικνύοντας τον κινεζικό κολοσσό σε «πρωταγωνιστή της κινεζικής αυτής διείσδυσης».
«Ως εκ τούτου δείχνει μάταιη η προσπάθεια των Ελλήνων λιμενεργατών που, ελεγχόμενοι από το ιδιαίτερα σταλινικό κομμουνιστικό κόμμα της χώρας, φώναζαν επί μήνες το σύνθημα "Cosco go home", καταγγέλλοντας το ξεπούλημα του Πειραιά από τη δεξιά που βρισκόταν εκείνη την περίοδο στην εξουσία».
«Όμως, σε αναζήτηση φρέσκων κεφαλαίων προκειμένου να μειωθεί το αστρονομικό χρέος, η σοσιαλιστική κυβέρνηση προώθησε εκ νέου την επιχείρηση γοητείας» -σχολιάζει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα κάνοντας μνεία στο γεγονός ότι η Αθήνα «είχε διαψεύσει κατηγορηματικά» τον περασμένο Ιανουάριο πληροφορίες που ήρθαν στο φως από δημοσίευμα των FT ότι είχε προσπαθήσει να διοχετεύσει ομόλογα στην Κίνα μέσω της Goldman Sachs.
Με την ανάληψη του ρόλου αναχρηματοδότησης της χώρας από την ΕΕ και το ΔΝΤ οι ελληνοκινεζικές συνομιλίες επικεντρώνονται σήμερα στην ανάπτυξη ενός μεγάλου εμπορικού κέντρου στον Πειραιά σε περιοχή κοντά στον τερματικό σταθμό των εμπορικών αμαξοστοιχιών.
Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι αποτελούν, άλλωστε τμήμα, του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που ανακοίνωσε πρόσφατα η Αθήνα, ενώ παράλληλα «ο τουριστικός τομέας, που αντιμετωπίζει κι αυτός δυσκολίες, ευελπιστεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον της κινεζικής πελατείας» -σημειώνεται μεταξύ άλλων.
«Στην Κίνα, παρατηρητές επισημαίνουν ότι η κατάσταση μίας χώρας σε χρεωκοπία, όπως αυτή της Ελλάδας, συμφωνεί απόλυτα με την στρατηγική της χώρας που συνίσταται στις επενδύσεις μέσα σε περιβάλλον επικινδυνότητας» αναφέρει το δημοσίευμα, το οποίο καταλήγει παραθέτοντας δήλωση του επί κεφαλής της Cosco σχετικά με την προσέλκυση κινεζικών κεφαλαίων στην Ελλάδα"...πηγή:pasok.gr...e-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 16.6.10(α)... ...................................................."ιστογραμμή"...
«Η προσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών περνά κυρίως μέσα από τις θαλάσσιες μεταφορές» σημειώνει εν είδει υποτίτλου το δημοσίευμα το οποίο συνοδεύει φωτογραφικό στιγμιότυπο από τη συνάντηση του κ. Zhang Dejiang με τον Αντιπρόεδρο της ελληνικής κυβέρνησης, Θεόδωρο Πάγκαλο.
Η ε/φ επισημαίνει την ανταπόκριση και στη σελίδα 2 του σημερινού της φύλλου, όπου υπό τον τίτλο «Η Κίνα υπογράφει δεκατρείς συμφωνίες επενδύσεων στην Ελλάδα» κάνει αναφορά στην «εντυπωσιακή», όπως τη χαρακτηρίζει, αποστολή πολιτικών αξιωματούχων και επιχειρηματιών που συνοδεύει τον αντιπρόεδρο της κινεζικής κυβέρνησης στην Αθήνα, δίνοντας έμφαση στη συνεργασία στον τομέα της ναυτιλίας με τον κινεζικό κολοσσό Cosco.
«Η Ελλάδα αναζητεί μία πύλη εξόδου από την οικονομική κρίση, η Κίνα μία πύλη εισόδου στη νοτιο-ανατολική Ευρώπη. Τα συμφέροντα των δύο πλευρών συμπίπτουν ως εκ τούτου απολύτως, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της κινεζικής κυβέρνησης» σημειώνει το δημοσίευμα παραθέτοντας όσα δήλωσε ο Κινέζος αξιωματούχος μετά την ολοκλήρωση της συνάντησής του με τον Έλληνα ομόλογό του, Θεόδωρο Πάγκαλο.
«Η κινεζική κυβέρνηση θα ενθαρρύνει τους επιχειρηματίες να έρθουν στην Ελλάδα για συνεργασίες και επενδύσεις στο πλαίσιο της βούλησης των δύο χωρών να ενισχύσουν τις σχέσεις τους και να αντιμετωπίσουν από κοινού τη διεθνή κρίση» -πρόσθεσε.
«Συνοδευόμενος από μία εντυπωσιακή αποστολή πολιτικών αξιωματούχων και επιχειρηματιών, ο κ. Dejiang επισκέπτεται την Αθήνα ένα μόλις μήνα μετά την επίσκεψη του προέδρου της Cosco, ενώ την ίδια στιγμή προγραμματίζεται επίσκεψη του Κινέζου Π/Θ έως τα τέλη του έτους» επισημαίνεται.
Το δημοσίευμα συνεχίζει δίδοντας έμφαση στην «προσέγγιση» μεταξύ των δύο χωρών που ξεκίνησε από τους ΟΑ του 2004 και στο επίκεντρο της οποίας βρίσκονται οι συνεργασίες στον τομέα της ναυτιλίας και των θαλασσίων μεταφορών με αιχμή του δόρατος τον λιμένα Πειραιώς, «ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου».
Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται εξίσου στη συνεργασία στον τομέα ναυπήγησης πλοίων με την αύξηση των παραγγελιών από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, σταδιακά από το 2000, γεγονός που συνέβαλε στην ανάδειξη της Κίνας στο μεγαλύτερο κατασκευαστή πλοίων παγκοσμίως, με προβάδισμα έναντι της Νότιας Κορέας.
Η συμφωνία που υπέγραψε η Cosco το Νοέμβριο του 2008 για την εκμετάλλευση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά άνοιξε στα κινεζικά προϊόντα τις πόρτες των αγορών σε Βαλκάνια και Μαύρη Θάλασσα, ενώ την ίδια στιγμή «λαϊκές συνοικίες στο κέντρο της Αθήνας μετετράπησαν –όπως σημειώνεται- σε Chinatown, απ’ όπου τα φθηνά κινεζικά προϊόντα ρουχισμού διοχετεύονται ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου».
Το δημοσίευμα σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι από τις 13 συμφωνίες που υπεγράφησαν, οι 7 αφορούν στην Cosco και σε Έλληνες πλοιοκτήτες, αναδεικνύοντας τον κινεζικό κολοσσό σε «πρωταγωνιστή της κινεζικής αυτής διείσδυσης».
«Ως εκ τούτου δείχνει μάταιη η προσπάθεια των Ελλήνων λιμενεργατών που, ελεγχόμενοι από το ιδιαίτερα σταλινικό κομμουνιστικό κόμμα της χώρας, φώναζαν επί μήνες το σύνθημα "Cosco go home", καταγγέλλοντας το ξεπούλημα του Πειραιά από τη δεξιά που βρισκόταν εκείνη την περίοδο στην εξουσία».
«Όμως, σε αναζήτηση φρέσκων κεφαλαίων προκειμένου να μειωθεί το αστρονομικό χρέος, η σοσιαλιστική κυβέρνηση προώθησε εκ νέου την επιχείρηση γοητείας» -σχολιάζει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα κάνοντας μνεία στο γεγονός ότι η Αθήνα «είχε διαψεύσει κατηγορηματικά» τον περασμένο Ιανουάριο πληροφορίες που ήρθαν στο φως από δημοσίευμα των FT ότι είχε προσπαθήσει να διοχετεύσει ομόλογα στην Κίνα μέσω της Goldman Sachs.
Με την ανάληψη του ρόλου αναχρηματοδότησης της χώρας από την ΕΕ και το ΔΝΤ οι ελληνοκινεζικές συνομιλίες επικεντρώνονται σήμερα στην ανάπτυξη ενός μεγάλου εμπορικού κέντρου στον Πειραιά σε περιοχή κοντά στον τερματικό σταθμό των εμπορικών αμαξοστοιχιών.
Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι αποτελούν, άλλωστε τμήμα, του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που ανακοίνωσε πρόσφατα η Αθήνα, ενώ παράλληλα «ο τουριστικός τομέας, που αντιμετωπίζει κι αυτός δυσκολίες, ευελπιστεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον της κινεζικής πελατείας» -σημειώνεται μεταξύ άλλων.
«Στην Κίνα, παρατηρητές επισημαίνουν ότι η κατάσταση μίας χώρας σε χρεωκοπία, όπως αυτή της Ελλάδας, συμφωνεί απόλυτα με την στρατηγική της χώρας που συνίσταται στις επενδύσεις μέσα σε περιβάλλον επικινδυνότητας» αναφέρει το δημοσίευμα, το οποίο καταλήγει παραθέτοντας δήλωση του επί κεφαλής της Cosco σχετικά με την προσέλκυση κινεζικών κεφαλαίων στην Ελλάδα"...πηγή:pasok.gr...e-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 16.6.10(α)... ...................................................."ιστογραμμή"...