Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

..."απλά μαθήματα πολιτικής επικοινωνίας"...(>άρθρο<)

Τάσσος Δίκας, ξηρό παστέλ, 1995
Του Άγγελου Μανταδάκη
Δεν υπάρχει οργάνωση μελών του ΣΥΡΙΖΑ (κι έχω υπ' όψιν μια αρκετά μεγάλη γκάμα τοπικών και κλαδικών) που να συνεδριάζει και να μην πάρουν τον λόγο κάποια μέλη για να αναφερθούν με ένταση στην "αδρανοποίηση" των οργανώσεων που αφορούν την καθημερινότητα, τα παράπονα του κόσμου όπου μας συναντά για την αθέτηση των υπεσχημένων, την αγωνία των μελών και των ψηφοφόρων μας... Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι από τους ίδιους συντρόφους παρουσιάζεται η αδρανοποίηση αυτή ως η αιτία για την απουσία επιχειρημάτων των στελεχών μας, ακόμα και των βουλευτών. Και, κατά συνέπεια, η απουσία μας από δημόσιες εκδηλώσεις..
Κάθε φορά προσπαθώ να κατανοήσω τι ακριβώς λένε και κυρίως τι ακριβώς προτείνουν οι εν λόγω.
Πίσω, π.χ., από την έκφραση "δεν έχουμε κάνει τίποτα και ο κόσμος τελικά μας παρομοιάζει με τους άλλους" ή το γενικότερο "άλλα λέγαμε, άλλα κάνουμε", κρύβεται όλη η ουσία αυτών των αντιρρήσεων και των επιφυλάξεων.

Το κεντρικό πρόβλημα του κόμματος αυτή την ώρα είναι το επικοινωνιακό. Μας λείπουν στοιχειώδεις γνώσεις και πρακτικές με τις οποίες ένα κόμμα και δη της Αριστεράς και δη κυβερνητικό για να πείσει για την ορθότητα και την αναγκαιότητα των στόχων του αλλά και την ανάγκη των ανατροπών που καλείται να τις κάνει σήμερα και όχι στο απροσδιόριστο μέλλον, ούτε καν μετά από εξήντα χρόνια οπότε θα είμαστε όλοι νεκροί, κατά τον Κέινς. Για να πείσουμε όμως χρειαζόμαστε τρόπους κατάλληλους, έξυπνους και αποτελεσματικούς, που να μεταβιβάζουν στην κοινωνία εύκολα και εύληπτα το τι κάνουμε ή τι κάναμε μέχρι σήμερα. Χρειαζόμαστε, επομένως, απλά μαθήματα πολιτικής επικοινωνίας.

ΠΡΩΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: Αυτοεκτίμηση. Αν δεν ενημερωθούμε τι κάναμε μέχρι σήμερα σε συνθήκες πολύ δύσκολες και πρωτόγνωρες για μια κυβέρνηση. Αν δεν πειστούμε οι ίδιοι για τη σημασία που είχαν στα λαϊκά στρώματα επιλογές και μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση αυτή από τους πρώτους μήνες, όπως η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων στο Λύκειο και η αποσύνδεση των προαγωγικών βαθμών της Α' και Β' τάξης καθώς και του απολυτηρίου της Γ' Λυκείου από τις Πανελλαδικές εξετάσεις(!), δηλαδή μιας επιπλέον δαπάνης για τους γονιούς σε φροντιστήρια, η κατάργηση του πεντάευρου χαρατσιού για την εξέταση στα νοσοκομεία, η εφαρμογή της λίστας των μέτρων αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης σε όσες κατηγορίες συμπολιτών μας είχαν την πιο άμεση ανάγκη (που υλοποιούνται με ζωντανό χρήμα), η κάλυψη των πλείστων όσων ανασφάλιστων, οι φορολογικές ρυθμίσεις είναι γεγονότα. Έγιναν, δεν είναι υποσχεσιολογία, είναι πράξεις! Και αποφάσεις μιας αριστερής κυβέρνησης με θετικό πρόσημο.
Γιατί λοπόν οι βουλευτές του κόμματος, τα στελέχη του, οι οργνώσεις να μην τα γνωρίζουν, με συγκεκριμένες αναφορές στο κόστος.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΑΘΗΜΑ: Κοίτα ποιοι μιλάνε! Ο νέος αρχηγός της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το Θριάσιο Πεδίο. Και μάλιστα με κριτικό λόγιο για την αρνητική εξέλιξη της περιοχής, για την εργατούπολη του Ασπροπύργου και ξεσηκώθηκαν και οι πέτρες... Η παράταξη του Μητσοτάκη φέρει βαριές ευθύνες για την οικολογική καταστροφή και την οικονομική εξαθλίωση της περιοχής. Κάποιοι όφειλαν να τις υπενθυμίσουν... αφού πρώτα ενημερωθούν. Καταλληλότερη από τη Ν.Ε. και τις οργανώσεις Ελευσίνας και Ασπροπύργου. Δυστυχώς δεν έγινε καμία κίνηση ούτε από την κυβέρνησηη ούτε από το κόμμα. Μια ευκαιρία αποδόμησης του Μητσοτάκη πήγε χαμένη.

ΤΡΙΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: Προγραμματική μπουρδολογία. Η περίπτωση του Ασπροπύργου αλλά και εκείνη των περιβόητων προτάσεων της Ν.Δ. για το ασφαλιστικό στους αγρότες ήταν σημαδιακές. Το κόμμα που διεκδικεί την κυβερνητική εξουσία απαντάει με μπουρδολογίες και τετριμμένα όσον αφορά τη θέση του σε καίρια ζητήματα. Όποιος μου εξηγήσει π.χ. τις θέσεις του για το ασφαλιστικό θα με κάνει υπόχρεο... Τις περμέναμε πώς και τι, αλλά στο τέλος τζίφος. Γιατί δεν το παίξαμε όσο έπρεπε;

ΤΕΤΑΡΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: Εμείς δεν κοροϊδέψαμε κανέναν. Είμαστε και θα μείνουμε συνεπείς σε όσα δεσμευόμαστε. Τη συμφωνία του περασμένου Ιουλίου την υπογράψαμε εν γνώσει των αρνητικών της, τα εξηγήσαμε στον λαό, τη δημοσιοποιήσαμε στους πολίτες και μετά ζητήσαμε να μας ψηφίσουν. Και πήραμε την εντολή από τους ψηφοφόρους. Αυτό είναι βασικό εργαλείο στην επιχειρηματολογία μας.

Συμπέρασμα: Η επικοινωνιακή μας πολιτική πρέπει να περάσει από ριζικό κόσκινο. Χρειάζεται αναδόμηση σε όλα τα επίπεδά της. Από τις οργανώσεις, τα γραφεία Τύπου κυβέρνησης και κόμματος που χρειάζονται νέο αίμα (η θετική παρουσία της σ. Ράνιας Σβίγκου έχει τη σημασία της), την Κοινοβουλευτική Ομάδα, την αρθρογραφία κομματικών στελεχών στον Τύπο, την προετοιμασία και τη συγκρότηση των στελεχών μας που κατά... κανόνα μάς εκπροσωπούν στα κανάλια.
Η κυβέρνηση χρειάζεται τη δική μας στήριξη, που δεν είναι μόνο κριτική...

πηγή: avgi.gr άρθρο του Άγγελου Μανταδάκη > Απλά μαθήματα πολιτικής επικοινωνίας

 ..."απλά μαθήματα πολιτικής επικοινωνίας"...(>άρθρο<)

..."ιστογραμμή"...