..."κινεζικές επενδύσεις στην ελλάδα"...(>άρθρο<)

..."ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ"...

Εκτενής ανάλυση/ ανταπόκριση από τον Πειραιά του Anthony Faiola στην ε/φ WASHINGTON POST, με τίτλο “Greece opens up a modern Silk Road” και υπότιτλο “China’s investment in Piraeus port project benefits both countries”, αναφέρεται στις κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο λιμάνι του Πειραιά, όπου ο κινεζικός κολοσσός Cosco ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο του κύριου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων για 35 χρόνια.

Οι επενδυτικές συνεργασίες Ελλάδας – Κίνας, σημειώνει ο Faiola, είναι επωφελείς και για τις δύο χώρες, καθώς από τη μία η Ελλάδα έχει ανάγκη από επενδύσεις για να μειώσει το χρέος της και να επανεπινοήσει την οικονομία της, ιδιωτικοποιώντας τις μη αποδοτικές δημόσιες επιχειρήσεις, ενώ από την άλλη η Κίνα εξυπηρετεί τα σχέδιά της για τη δημιουργία ενός σύγχρονου «δρόμου του μεταξιού», στο πλαίσιο του οποίου ο Πειραιάς θα μετατραπεί στο σύγχρονο κύριο λιμένα της νότιας Ευρώπης που θα ενώνει τα κινεζικά εργοστάσια με τους καταναλωτές σε Ευρώπη και Β. Αφρική.

Η ελληνική κυβέρνηση σκοπεύει να συνεργαστεί με τους Κινέζους και σε άλλα επενδυτικά σχέδια, αλλά και η ελληνική τουριστική βιομηχανία έχει αρχίσει να βασίζεται πολύ στους Κινέζους τουρίστες, προσθέτει η ανάλυση.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις ανησυχίες που προκαλούν τα κινεζικά σχέδια στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, οι οποίες φοβούνται ότι τα φθηνά κινεζικά προϊόντα θα κατακλείσουν τις ευρωπαϊκές αγορές και θα οδηγήσουν σε τεράστια εμπορικά ελλείμματα, όπως αυτά που έχουν οι ΗΠΑ σε σχέση με την Κίνα.

Ωστόσο, για την Ελλάδα η κινεζική παρουσία της προσφέρει τη δυνατότητα να ανακάμψει οικονομικά.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ελληνικής κυβέρνησης, Θεόδωρο Πάγκαλο, οι Κινέζοι ασχολούνται με χειροπιαστά πράγματα και θα βοηθήσουν την πραγματική οικονομία στην Ελλάδα, αντίθετα με τους επενδυτές της Wall Street που επενδύουν στα χαρτιά.

Ένα άλλο θέμα που απασχολεί το Faiola είναι η στάση των Ελλήνων λιμενεργατών, οι οποίοι έχουν αντιδράσει έντονα στην κινεζική παρουσία στο λιμάνι, με την υποστήριξη (κατά τρόπο ειρωνικό) του κομμουνιστικού κόμματος.

Τα συνδικάτα υποστηρίζουν ότι οι Κινέζοι προσλαμβάνουν υπεργολάβους με λιγότερους από 20 εργάτες, αριθμός μικρότερος από το ελληνικό νόμιμο όριο για τη δημιουργία ενώσεων, ενώ οι νέοι αυτοί εργάτες πιέζονται σκληρά.

Από την άλλη, ακούγονται απόψεις, όπως αυτή του εφοπλιστή Ν. Βερνίκου ότι οι Έλληνες εργάτες έχουν μάθει να πληρώνονται καλά χωρίς να δουλεύουν πολύ και γι’ αυτό η ανταγωνιστικότητα και η αποδοτικότητα βρίσκονταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα"...pasok.gr...e-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-9.6.10(α) .........................."ιστογραμμή"...