...με επωνυμία, στη θέση του «ενάριθμου σχολείου"
- ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΜΕ τα υφιστάμενα σχολικά συγκροτήματα από « ενάριθμα σχολεία - μίας βάρδιας » σε ολοήμερα ανοικτά - πολιτισμικά σχολεία, με διακριτική επωνυμία, που κατά προτίμηση παραπέμπει σε ανθρώπους των γραμμάτων, των τεχνών και της ιστορίας της περιοχής ή της οδού.
- Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ και σημειολογικά της αρίθμησης των σχολείων ( πχ 3ο, 25ο ) με «επωνυμία» συμβολίζει την πρόθεσή μας να μετασχηματίσουμε τις σχολικές μονάδες σε επώνυμες και αυτοτελείς εκπαιδευτικές μονάδες μάθησης και πολιτισμού με διακριτικό τίτλο και σήμα.
- ΘΕΣΠΙΖΟΥΜΕ (μέσα από διάλογο και με την εκπαιδευτική κοινότητα) τον βασικό κορμό κανονισμού ολοήμερης λειτουργίας του κάθε «Ανοικτού Σχολείου», αφήνοντας τη δυνατότητα εμπλουτισμού του από τις κατά τόπου κοινωνίες και σχολικές κοινότητες.
- Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ του υφιστάμενου μοντέλου «σχολείου-βάρδιας» σε «ανοικτή-εκπαιδευτική πολιτισμική μονάδα», αποτελεί την νέα προοπτική που δημιουργούμε ως δομή και περιεχόμενο και γίνεται όχι μέσα διοικητικές εντολές, αλλά μέσα από επιλογές και βούληση των τοπικών κοινωνιών και με δυνατότητα πολλαπλών διευρύνσεων με ενεργό ρόλο των διδασκόντων.
- Ουσιαστικά θεσπίζουμε το διαβαθμισμένο σχολείο με υποχρεωτική αφετηρία υπόστασης (τη σημερινή) και με ανοικτή προς τα επάνω δυνατότητα ποιοτικής διεύρυνσης ανάλογα με τη βούληση της άμεσης τοπικής κοινωνίας και του εκπαιδευτικού κόσμου.
- ΤΑ ΑΝΟΙΚΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Παιδείας και Πολιτισμού, γίνονται κύτταρα και «δείκτες» ταυτόχρονα της αντίστοιχης γεωγραφικής περιοχής και τοπικής κοινωνίας αλλά και της ίδιας της δημιουργικότητας των διδασκόντων και ανταπόκρισης μαθητών και γονέων.
- ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ τον συμμετοχικό θεσμό της Σχολικής Κοινότητας Περιοχής, που περιλαμβάνει (με δικαιώματα συμμετοχής και εκπροσώπησης) των γονέων και κηδεμόνων, των μαθητών, των διδασκόντων, δίνοντας δυνατότητες επιλογών μαθητών και παρέχουμε τη δυνατότητα και τα κίνητρα διαρκούς ποιοτικής διεύρυνσης και εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών των μονάδων.
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ συνθήκες άμιλλας, συνεργασίας και ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ των ανοικτών- πολιτισμικών σχολείων.
- Κάθε σχολική μονάδα έχει την ενεργή ιστοσελίδα της στο διαδίκτυο που παρουσιάζει τη δομή και τις δράσεις της, μέσα από την συμμετοχή δασκάλων, μαθητών αλλά και γονέων-αρωγών.
- ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΜΟΝΑΔΑΣ -ΩΣ ΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ- ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΟΠΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
- ΘΕΣΠΙΖΟΥΜΕ το Διοικητικό Συμβούλιο Εκπαιδευτικής Μονάδας (ολιγομελές όργανο διοίκησης που συμμετέχει μεταξύ άλλων εκπρόσωπος Δήμου ή Δημοτικού Διαμερίσματος, Γονέων, Καθηγητών, (αντικαθιστά τη Σχολική Επιτροπή) με Μετακλητό Πρόεδρο (υπεύθυνο Διοίκησης ) και τον Διευθυντή της μονάδας (Υπεύθυνο εκπαιδευτικών προγραμμάτων).
- Σε κάθε Εκπαιδευτική μονάδα υπάρχουν Ειδικοί Σύμβουλοι ( Κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, κλπ )
- ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΜΕ τις αρμοδιότητες του προγραμματισμού και του ελέγχου υλοποίησης των ποιοτικών στόχων με κύρια συμμετοχή των διδασκόντων αλλά και τη διακριτική συμβολή-αρωγή των γονέων.
- ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΜΦΑΣΗ στη αρχιτεκτονική, αισθητική και περιβαλλοντική ποιότητα του σχολικού περιβάλλοντος μέσα στην αίθουσα, έξω στο προαύλειο, μέσα από εκπόνηση ειδικών πιλοτικών μελετών ανάπλασης (μέσα από διαγωνισμούς αρχιτεκτονικών και εικαστικών προτάσεων και μετασκευής) που διατίθενται στις αρμόδιες τοπικές αυτοδιοικήσεις που έχουν την ευθύνη συντήρησης.
- ΤΟ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ υποχρεωτικά ασφαλίζεται για κάθε κίνδυνο (και υπόκειται και σε παράλληλους ελέγχους) καθώς και κάθε μαθητής ή καθηγητής (ασφάλεια ζωής ή ατυχήματος) που περιλαμβάνει και τον χρόνο μετάβασης και επιστροφής από τη σχολική μονάδα.
- Ελέγχεται παράλληλα -μέσα από ειδικούς επόπτες- σε όλα τα επίπεδα (συνθηκών υγιεινής, ασφάλειας) και κατατάσσεται -με αντικειμενικά κριτήρια- σε «Κτιριακά επίπεδα ποιότητας Α, Β, Γ» προκειμένου να αποτελεί έναυσμα για βελτίωση.
- Το «ANOIKTO ΣΧΟΛΕΙΟ» αξιολογείται με κριτήρια εκπαιδευτικής λειτουργίας της (που θεσπίζονται μέσα από την εκπαιδευτική κοινότητα) απόδοσης και συμπεριφοράς μαθητών, προγραμμάτων, πιλοτικών πρωτοβουλιών εκπαιδευτικών, πολιτιστικών δράσεων σε πολλαπλούς ποιοτικούς δείκτες και επιβραβεύεται κατά περίπτωση.
- Το κάθε ανοικτό σχολείο εν δυνάμει αποτελεί και "πιλοτικό σχολείο" και σε τομείς και μπορεί να μετεξελιχθεί σε σχολική "μικρή ακαδημία".
- ΣΥΝΔΕΟΥΜΕ την καθημερινή εκπαίδευση, με το περιβάλλον, τον πολιτισμό (ως συστατικό της), την ανάπτυξη του κριτικού πνεύματος της προσωπικότητας του κάθε μαθητή και -κυρίως- του σεβασμού των άλλων.
- Συνδέουμε τις βασικές προδιαγραφές βάσης -ως Υπουργείο Παιδείας- για την ποιοτική σχέση αυτοδιοίκησης και σχολικών συγκροτημάτων και προσδιορίζουμε οικονομικά πλαίσια και ευθύνη στη διαχείρισης πόρων και την οργάνωση της μάθησης.
- ΤΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ μπορεί -κάτω από προϋποθέσεις- και φιλοξενεί δράσεις:
- δημιουργικής απασχόλησης παιδιών όπου δεν επαρκούν αντίστοιχοι σταθμοί
- ρόλο και συμμετοχή στους γονείς, στους περιφερειακούς και τοπικούς φορείς.
tassos dikas
ΥΓ
- Ελπίζοντας ότι οι παραπάνω σκέψεις ίσως συμπληρώνουν και ίσως διευρύνουν τα «νέα εκπαιδευτικά πλαίσια» στις πολιτικέs μας.
- Διατυπώθηκαν και στα πλαίσια του διαλόγου.
- ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΜΕ τα υφιστάμενα σχολικά συγκροτήματα από « ενάριθμα σχολεία - μίας βάρδιας » σε ολοήμερα ανοικτά - πολιτισμικά σχολεία, με διακριτική επωνυμία, που κατά προτίμηση παραπέμπει σε ανθρώπους των γραμμάτων, των τεχνών και της ιστορίας της περιοχής ή της οδού.
- Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ και σημειολογικά της αρίθμησης των σχολείων ( πχ 3ο, 25ο ) με «επωνυμία» συμβολίζει την πρόθεσή μας να μετασχηματίσουμε τις σχολικές μονάδες σε επώνυμες και αυτοτελείς εκπαιδευτικές μονάδες μάθησης και πολιτισμού με διακριτικό τίτλο και σήμα.
- ΘΕΣΠΙΖΟΥΜΕ (μέσα από διάλογο και με την εκπαιδευτική κοινότητα) τον βασικό κορμό κανονισμού ολοήμερης λειτουργίας του κάθε «Ανοικτού Σχολείου», αφήνοντας τη δυνατότητα εμπλουτισμού του από τις κατά τόπου κοινωνίες και σχολικές κοινότητες.
- Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ του υφιστάμενου μοντέλου «σχολείου-βάρδιας» σε «ανοικτή-εκπαιδευτική πολιτισμική μονάδα», αποτελεί την νέα προοπτική που δημιουργούμε ως δομή και περιεχόμενο και γίνεται όχι μέσα διοικητικές εντολές, αλλά μέσα από επιλογές και βούληση των τοπικών κοινωνιών και με δυνατότητα πολλαπλών διευρύνσεων με ενεργό ρόλο των διδασκόντων.
- Ουσιαστικά θεσπίζουμε το διαβαθμισμένο σχολείο με υποχρεωτική αφετηρία υπόστασης (τη σημερινή) και με ανοικτή προς τα επάνω δυνατότητα ποιοτικής διεύρυνσης ανάλογα με τη βούληση της άμεσης τοπικής κοινωνίας και του εκπαιδευτικού κόσμου.
- ΤΑ ΑΝΟΙΚΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Παιδείας και Πολιτισμού, γίνονται κύτταρα και «δείκτες» ταυτόχρονα της αντίστοιχης γεωγραφικής περιοχής και τοπικής κοινωνίας αλλά και της ίδιας της δημιουργικότητας των διδασκόντων και ανταπόκρισης μαθητών και γονέων.
- ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ τον συμμετοχικό θεσμό της Σχολικής Κοινότητας Περιοχής, που περιλαμβάνει (με δικαιώματα συμμετοχής και εκπροσώπησης) των γονέων και κηδεμόνων, των μαθητών, των διδασκόντων, δίνοντας δυνατότητες επιλογών μαθητών και παρέχουμε τη δυνατότητα και τα κίνητρα διαρκούς ποιοτικής διεύρυνσης και εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών των μονάδων.
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ συνθήκες άμιλλας, συνεργασίας και ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ των ανοικτών- πολιτισμικών σχολείων.
- Κάθε σχολική μονάδα έχει την ενεργή ιστοσελίδα της στο διαδίκτυο που παρουσιάζει τη δομή και τις δράσεις της, μέσα από την συμμετοχή δασκάλων, μαθητών αλλά και γονέων-αρωγών.
- ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΜΟΝΑΔΑΣ -ΩΣ ΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ- ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΟΠΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
- ΘΕΣΠΙΖΟΥΜΕ το Διοικητικό Συμβούλιο Εκπαιδευτικής Μονάδας (ολιγομελές όργανο διοίκησης που συμμετέχει μεταξύ άλλων εκπρόσωπος Δήμου ή Δημοτικού Διαμερίσματος, Γονέων, Καθηγητών, (αντικαθιστά τη Σχολική Επιτροπή) με Μετακλητό Πρόεδρο (υπεύθυνο Διοίκησης ) και τον Διευθυντή της μονάδας (Υπεύθυνο εκπαιδευτικών προγραμμάτων).
- Σε κάθε Εκπαιδευτική μονάδα υπάρχουν Ειδικοί Σύμβουλοι ( Κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, κλπ )
- ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΜΕ τις αρμοδιότητες του προγραμματισμού και του ελέγχου υλοποίησης των ποιοτικών στόχων με κύρια συμμετοχή των διδασκόντων αλλά και τη διακριτική συμβολή-αρωγή των γονέων.
- ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΜΦΑΣΗ στη αρχιτεκτονική, αισθητική και περιβαλλοντική ποιότητα του σχολικού περιβάλλοντος μέσα στην αίθουσα, έξω στο προαύλειο, μέσα από εκπόνηση ειδικών πιλοτικών μελετών ανάπλασης (μέσα από διαγωνισμούς αρχιτεκτονικών και εικαστικών προτάσεων και μετασκευής) που διατίθενται στις αρμόδιες τοπικές αυτοδιοικήσεις που έχουν την ευθύνη συντήρησης.
- ΤΟ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ υποχρεωτικά ασφαλίζεται για κάθε κίνδυνο (και υπόκειται και σε παράλληλους ελέγχους) καθώς και κάθε μαθητής ή καθηγητής (ασφάλεια ζωής ή ατυχήματος) που περιλαμβάνει και τον χρόνο μετάβασης και επιστροφής από τη σχολική μονάδα.
- Ελέγχεται παράλληλα -μέσα από ειδικούς επόπτες- σε όλα τα επίπεδα (συνθηκών υγιεινής, ασφάλειας) και κατατάσσεται -με αντικειμενικά κριτήρια- σε «Κτιριακά επίπεδα ποιότητας Α, Β, Γ» προκειμένου να αποτελεί έναυσμα για βελτίωση.
- Το «ANOIKTO ΣΧΟΛΕΙΟ» αξιολογείται με κριτήρια εκπαιδευτικής λειτουργίας της (που θεσπίζονται μέσα από την εκπαιδευτική κοινότητα) απόδοσης και συμπεριφοράς μαθητών, προγραμμάτων, πιλοτικών πρωτοβουλιών εκπαιδευτικών, πολιτιστικών δράσεων σε πολλαπλούς ποιοτικούς δείκτες και επιβραβεύεται κατά περίπτωση.
- Το κάθε ανοικτό σχολείο εν δυνάμει αποτελεί και "πιλοτικό σχολείο" και σε τομείς και μπορεί να μετεξελιχθεί σε σχολική "μικρή ακαδημία".
- ΣΥΝΔΕΟΥΜΕ την καθημερινή εκπαίδευση, με το περιβάλλον, τον πολιτισμό (ως συστατικό της), την ανάπτυξη του κριτικού πνεύματος της προσωπικότητας του κάθε μαθητή και -κυρίως- του σεβασμού των άλλων.
- Συνδέουμε τις βασικές προδιαγραφές βάσης -ως Υπουργείο Παιδείας- για την ποιοτική σχέση αυτοδιοίκησης και σχολικών συγκροτημάτων και προσδιορίζουμε οικονομικά πλαίσια και ευθύνη στη διαχείρισης πόρων και την οργάνωση της μάθησης.
- ΤΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ μπορεί -κάτω από προϋποθέσεις- και φιλοξενεί δράσεις:
- δημιουργικής απασχόλησης παιδιών όπου δεν επαρκούν αντίστοιχοι σταθμοί
- ρόλο και συμμετοχή στους γονείς, στους περιφερειακούς και τοπικούς φορείς.
tassos dikas
ΥΓ
- Ελπίζοντας ότι οι παραπάνω σκέψεις ίσως συμπληρώνουν και ίσως διευρύνουν τα «νέα εκπαιδευτικά πλαίσια» στις πολιτικέs μας.
- Διατυπώθηκαν και στα πλαίσια του διαλόγου.