Η "AΡΩΓΗ" ΩΣ ΘΕΣΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Έχοντας υπ όψη τις ευρύτερες αλλαγές και διεργασίες συντελέστηκαν στο κοινωνικό πεδίο που ανέτρεψαν και διαφοροποίησαν δεδομένα στον πυρήνα της ίδιας της οικογένειας διατυπώνονται οι παρακάτω σκέψεις του προγράμματός μας του ΠΑΣΟΚ:

- Η οικογένεια βρίσκεται -ως θεσμός- σε μειονεκτική θέση, όχι τόσο σαν ιδεολογική επιλογή ανθρώπων, όσο σαν πρόσθετη και δυσβάστακτη επιβάρυνση για τα δεδομένα των νέων πολιτών. Παράλληλα αποτελούν πραγματικότητα οι επιλογές συμβίωσης νέων λόγω πρακτικών δυσχερειών. Sad

- Αλλάζουν η μορφή, το μέγεθος και οι απαιτήσεις της οικογένειας και ως παράγωγα του ίδιου του πολιτικού συστήματός μας, και που πλήρωσε σε ένα βαθμό το τίμημα της εργασιακής κινητικότητας, της αστικοποίησης κλπ

- Ήδη έχουν προκύψει πολυάριθμες νέες ομάδες ευάλωτων και ανασφαλών οικογενειών, πέραν όσων επαναπατρίσθηκαν είτε ως μετανάστες οικονομικοί εγκαταστάθηκαν στη χώρα μας.

- Την «εξισορρόπηση» συνεχίζει να φέρνει ακόμη στην ελληνική πραγματικότητα η «παραδοσιακή» σχέση αρωγής παιδιού - γονιών και γονιών -παιδιού όχι η επιβαλλόμενη μέριμνα της πολιτείας (παρά τα μέτρα που έχουν ήδη υλοποιηθεί). silent

Α. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΡΩΓΗ
- Η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση πολίτη - οικογένειας και υποχρεώσεων της πολιτείας, αντιστρέφει την «διοικητική» προσέγγιση με την «οικογενειοκεντρική αρωγή».

- Θεσπίζουμε τον «Σύμβουλο Οικογένειας» για κάθε μία οικογένεια (μονογονεϊκής ή όχι) ξεχωριστά, που αποτελεί σε 24ωρη βάση την δυναμική επαφή ίδια της οικογένειας με τις κοινωνικές δομές του κράτους.

- Εφαρμόζουμε την «οικογενειακή αρωγή» από το πρώτο κάθε στάδιο ζωής της ελληνικής οικογένειας. Εφαρμόζουμε άμεσα τις πολιτικές στα νέα ζευγάρια και επεκτεινόμαστε συστηματικά αντίστροφα χρονικά σε όλα.
Με στοχευμένες πολιτικές από το ξεκίνημα του νέου ζευγαριού ή της μονογονεϊκής οικογένειας, στην ανατροφή και εκπαίδευση των παιδιών.

- Το ζήτημα για το ΠΑΣΟΚ δεν είναι να βοηθήσουμε την οικογένεια μόνον όταν ήδη βρίσκεται σε κρίση ( βία, φτώχεια, αποκλεισμός) αλλά κυρίως να δράσουμε προληπτικά, επειδή τα φαινόμενα αυτά διαπερνούν άμεσα έμμεσα (χωρίς να καταγράφοντα) ως παράγωγα στρεβλότητας της ελληνικής πραγματικότητας που καθημερινά επιδιώκουμε με τις πολιτικές μας να αλλάξουμε.

- «Δεν θα μπορέσουμε να λύσουμε τα προβλήματα αν δεν ολοκληρώσουμε τις κοινωνικές μας υποδομές», οι οποίες περιλαμβάνουν επιπρόσθετα στελέχωση, άλλη αντίληψη παροχής υπηρεσιών προς στο πολίτη, τις οποίες κάνουμε ευέλικτες, τις απογραφειοκρατικοποιούμε, προσωποποιούμε με την επώνυμη αρωγή λειτουργών.

- Όλες οι υποδομές κοινωνικής φροντίδας λειτουργούν σε 24ωρη βάση και αποτελούν ανοικτές υποδομές σε εθελοντισμό και σε αντισταθμιστική συμμετοχή (εξειδίκευση, επιμόρφωση, πρακτική κλπ) και με τη στήριξη των δικτύων μέσα από τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

Β. ΑΡΩΓΗ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ - "ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ"
- Εφαρμόζουμε άμεσα τις πολιτικές μας στους ηλικιωμένους με προτεραιότητα στα μοναχικά ηλικιωμένα άτομα. Για μας -ιδεολογικά- αποτελεί ύψιστη υποχρέωση της πολιτείας να είμαστε αρωγοί σε αυτούς που -σαν κάποτε σαν ενεργοί πολίτες- συνέβαλλαν στην ίδια την υπόσταση και την ανάπτυξη της πατρίδας μας και δικαιούνται ένα αξιοπρεπή νησίδα ποιότητας ζωής, που περιλαμβάνει μέριμνα υγείας και φροντίδα συνθηκών ζωής.

- Ο «δείκτης αξιοπρέπειας ζωής» της τρίτης ηλικίας αποτελεί για μας τον πολιτισμικό μας δείκτη.

Γ. ΑΡΩΓΗ ΓΟΝΙΩΝ
- Στηρίζουμε -μέσα από θεσμούς, ευαισθητοποίηση και αρωγή - τον ρόλο του πατέρα, από κοινού και ισότιμα με τη μητέρα, στην οικογενειακή ζωή και στις ευθύνες ανατροφής των παιδιών τους.

- Αντιμετωπίζουμε με ειδικές πολιτικές, τα εμπόδια για την ισότιμη και ομαλή ένταξη στην εργασία, όσων (κατά περίπτωση φύλλου, ηλικίας, χαρακτηριστικών, προέλευσης) θεωρούνται «μη προτιμώμενοι» από μία αντίληψη επιχειρηματικότητας, που τείνει να διαχωρίζει τους ανθρώπους με κριτήρια «όχι θεωρητικής απόδοσης» αλλά «επιφανειακής επιλεκτικότητας».

- Παίρνουμε μέτρα καλλιέργειας και ενίσχυσης εναλλακτικής αντίληψης «επιχειρηματικής συμπεριφοράς» και πριμοδότησης των ανοικτών αντιλήψεων απασχόλησης ανθρώπινου δυναμικού, που προάγουν τις ανθρώπινες σχέσεις.

Δ. ΑΡΩΓΗ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ
- Αντιστρέφουμε τις αποκλειστικά επιδοματικές πολιτικές (που προάγουν παθητική σχέση του πολίτη) με τις σύνθετες δράσεις κοινωνικής και πολιτιστικής, παροχής και ενεργοποίησης - διευκόλυνσης ενίσχυσης βασικών αγαθών νοικοκυριού, πολλαπλασιάζοντας με τον τρόπο αυτό την ενίσχυση του πολίτη.

- Θεσπίζουμε το μίνιμουμ ποιοτικού επιπέδου υποδομής και προδιαγραφών περιβάλλοντος της ίδιας οικίας - νοικοκυριού (ως κοινωνική πρόνοια ποιότητας) και το παρέχουμε με διευκολύνσεις μέσα από εγγύηση του κράτους.

Δ. ΑΡΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ -ΕΓΓΥΗΣΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
- Βάζουμε τα παιδιά σε πρώτη προτεραιότητα. Δίνουμε τη δυνατότητα σε κάθε παιδί να ξεκινήσει με καλές συνθήκες τη ζωή του με την «ΕΓΓΥΗΣΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ» του κράτους.

- Η εγγύηση αυτή περιλαμβάνει την συνεχόμενη μέριμνα μέσα από προσωπική - επώνυμη επαφή του «κράτους - πρόνοιας και αρωγής» με τον κάθε νέο.

- Η πρόσθετη πολύπλευρη υποστήριξη στα παιδιά που έχουν αυξημένες ανάγκες λόγω φτώχειας, αναπηρίας ή κοινωνικών διακρίσεων, αποτελούν για μας πολιτικές αιχμής γιατί -πέρα από ιδεολογική στάση μας- επιδιώκουμε να διαπαιδαγωγήσουμε σταδιακά τους πολίτες (ξεκινώντας από τη προσχολική ηλικία) για μία άλλη ποιοτική σχέση ανθρώπων για μία δίκαιη κοινωνία που οραματιζόμαστε.

- Το παιδί, ως αυτόνομη ύπαρξη προστατεύεται από ό,τι το απειλεί και βοηθιέται να αναπτύξει την προσωπικότητά του.

- Έχουμε επίσης συνείδηση των νέων φαινομένων που αναπτύσσονται στη κοινωνία μας, με αιχμή την τεχνολογία που χρησιμοποιείται και με καταναλωτικό στόχο σε βάρος της ανάπτυξης της προσωπικότητας των παιδιών καθώς και των ηλεκτρονικών μέσων μέσα στο σπίτι που αποτελούν νέες δυναμικές επιρροής της προσωπικότητας. study

tassos dikas

ΥΓ Ελπίζοντας ότι οι παραπάνω διατυπώσεις, (διατυπωμένες και στο προσυνεδριακό μας διάλογο για το πρόγραμμα) ίσως διευρύνουν και αποδίδουν μερικές ακόμη χρήσιμεσς πολιτικές πτυχές μας στο τόσο ευαίσθητο θέμα.